Zwiększ otwieralność newsletterów i mailingów trafiając do odpowiedniej zakładki w Gmailu

Gmail szturmem zdobył serca ponad miliarda użytkowników na całym świecie. Niestety, jego sposób segregowania wiadomości przychodzących przydzielając je do jeden z trzech kategorii jest nie lada wyzwaniem dla e-mail marketerów.

Domyślnie Gmail dzieli naszą skrzynkę odbiorczą na trzy kategorie:

  • Główne – trafiają tutaj wiadomości kierowane tylko do jednego odbiorcy oraz wszystkie te, które nie pasują do dwóch pozostałych,
  • Społeczności – w tym miejscu znajdziemy maile będące powiadomieniami z serwisów społecznościowych,
  • Oferty – jak nazwa wskazuje, tutaj Gmail umieści wiadomości z ofertami oraz różnej maści promocjami.

Właśnie do tej trzeciej nie chcemy trafić, ponieważ powoduje to zazwyczaj znaczny spadek otwieralności takich wiadomości. Co zrobić, by trafić do grupy Główne, czyli tej najbardziej pożądanej?

Trzy zakładki w Gmail

Wykorzystaj sprawdzone sposoby tworzenia wiadomości

Choć nie ma gwarancji na pojawienie się w pierwszej grupie, to istnieją proste sposoby na to, by zwiększyć szanse naszych wiadomości na wylądowanie właśnie w tej grupie. Oto one:

1) Unikaj słów kluczowych i fraz, które można uznać za reklamowe
Pozostały tylko 3 dni…, Wygraj 500zł…, 50% zniżki…, Oferta ograniczona czasowo…
Próbuj tworzyć zarówno tytuły, jak i treści maili w ten sposób, by ich nie użyć, ale nadal przekazać informacje o organizowanych promocjach, czy konkursach.

2) Personalizuj treść wiadomości
Piszesz w tytułach prywatnych maili imię odbiorcy? No właśnie. Google o tym wie, dlatego nie powinieneś personalizować tytułów za pomocą dodawania tam imion i nazwisk odbiorców. Dobrym sposobem jest jednak użycie imienia adresata w jednym z pierwszych słów wiadomości.

3) Unikaj zbyt wielu obrazków
Najlepiej nie używaj więcej, niż dwóch. Prosto się mówi, ale nie zawsze jest to łatwo wykonalne, prawda? Logo, grafika reklamowa, ikony mediów społecznościowych na końcu wiadomości. Według Google’a to zbyt wiele. W końcu czy samemu dostajesz od znajomych wiadomości z kilkoma obrazkami w treści?

4) Używaj maksymalnie dwóch linków w treści
Wrzucenie do wiadomości więcej, niż dwóch linków spowoduje, że według algorytmów nie jest ona zbyt naturalna.

5) Nie nadużywaj HTMLa
Naturalne wiadomości, choć często wysyłane z użyciem HTMLa, długość kodu ich stylów nie sięga kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset linijek. Ostyluj wiadomość, ale z rozwagą.

 

Co jeśli to nie zadziałało?

Przede wszystkim nie martw się. Z danych podanych na początku 2017 roku wynika, że ponad 68% wiadomości klasyfikowanych jest do ostatniej grupy – Oferty. Eksperymentuj z tematami i sposobami personalizacji treści. Zajrzyj do kodu HTML wiadomości i sprawdź, czy nie możesz ograniczyć długości kodu odpowiadającego za ostylowanie wiadomości. Jeśli mimo wszystko masz problem z otwieralnością oraz samą konwersją wysyłanych mailingów i newsletterów, dowiedz się jak my zmodyfikowalibyśmy Twoje wiadomości.







Myślę, że spodoba się Tobie również artykuł:


Autorem wpisu Zwiększ otwieralność newsletterów i mailingów trafiając do odpowiedniej zakładki w Gmailu jest:
Wojciech Olszewski
Na co dzień zajmuje się marketingiem, a w szczególności jego automatyzacją. W swojej pracy wykorzystuje szereg nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań z zakresu IT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Imię *